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Mingzhong Wu
  • May Duchamp's
  • Be careful, Bany! No_4, 2006, acrylic on canvas, 200 x 250 cm
Biography

Contemporary art in China has dramatically developed since the 1980s when the country adopted the open-door policy and come into the spotlight in 20 years or so with its peculiar styles of metaphor and humor bearing on political pop & cynical realism. Against the monochromic backdrop, glass figures filled with red wine dominate in  Mingzhong Wu's paintings, which are a process of seeking for answers to questions on identity and looks of contemporary Chinese people bearing out materials and consumption resulting from rapid change and development. Using the cold and neutral grayish color and winy red, fascinating but uncertain future and anxiety over feeble relations are represented on the canvas. The artist's canvas appears to warn some risks harboring behind visible brilliance and beauty. In 2002 experiencing human sense of anguish and easily breakable interpersonal relationships, the artist adopted glass that is seemingly firm and beautiful but fragile to express figures, feeble interpersonal relations and uncertainty of the time we live.

 

1980년대 중국의 개방화 이후 급속도로 발전해 온 중국현대미술은 불과 20여년의 길지 않은 시간을 지나면서 정치적 팝과 냉소적 사실주의(Political Pop & Cynical Realism)로 요약되는 중국 특유의 은유법과 유머를 가진 독특한 화풍으로 서구미술계로부터 주목을 받아왔다. 모노크롬의 단색 배경에 붉은 와인으로 채워진 유리 인물이 지배하는 우밍중의 회화는 급격한 발전과 변화의 결과물인 물질과 소비중심주의 현대중국인의 모습과 정체성에 대한 질문과 답을 구하는 과정이다. 차갑고 중성적인 색채인 회색과 와인의 붉은 색을 함께 사용해 매혹적이면서도 불확실한 미래와 취약한 관계의 불안함을 화폭에 재현하고 있는 작가의 화면은 시각적 현란함과 아름다움의 뒤에 도사리고 있는 위험성을 경고한다.  2002년 인간이 갖는 고통의 감정과 쉽게 깨어져버리고 마는 사람과의 관계를 경험하게 되면서 단단하고 아름답게 보이지만 깨어지기 쉬운 유리를 소재로 인물을 그리기 시작하였고, 사람과 사람이 맺는 관계의 취약함, 우리가 살아가는 시대의 불안정성을 자신의 유리인물로 표현하고자 한다.

Exhibitions

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  • Mingzhong Wu Mar 16 – Apr 16, 2011 | Daegu

News

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  • Mingzhong Wu 2011